dimecres, 2 de novembre del 2011

La castanyada, una festa de tothom i per tothom


Fa dos dies vam celebrar la Castanyada.
La castanyada és una festa popular catalana en la que es mengen castanyes i moniatos. També es preparen panellets, una bona alternativa als dos anteriors, ja que amb els panellets pots optar a més varietat: en tens de xocolata, de pinyons, d'ametlla i més.
Un dels termes més populars a la castanyada és la famosa Castanyera, qui representem com una dona dins una paradeta fent les castanyes. S'ha de dir que també hi han cançons populars sobre la castanyada.
Als col·legis de primària també es celebra la castanyada, per exemple, a l'escola de la que jo vinc, la Jungfrau, cada curs prepara panellets diferents, i el dia de la castanyada hi van els pares a probar-los. M'agradaria remarcar que les activitats com aquesta s'estan covertint en minoritàries, es a dir, que les practica poca gent, i ja que formen de la nostra cultura, s'haurien de conservar.

11 comentaris:

  1. Bastant interesant, tot i que prefereixo el Halloween.

    P.D: Soc el Albert Lloret, pero, com la majoria de Bloggers, tenim un sobrenom.

    ResponElimina
  2. La castanyada a la Jungfrau era la millor! Hi havia de tot i boníssim, sobretot el suc de magrana,mmm!

    ResponElimina
  3. Hauries d'haver avisat quan ho vas publicar...
    El text m'ha semblat bo, tot i que hauries d'haver profunditzat més en l'explicació de la castanyada i la seva història.

    ResponElimina
  4. Em sembla molt interessant

    ResponElimina
  5. Em sembla molt interessant i només d'escoltar castanyes i panellets m'entra una gana...nyam nyam!

    ResponElimina
  6. Sí, es veritat, hauries d'haver avisat!
    Trobo que és força interessant, tot i que prefereixo el Halloween.

    ResponElimina
  7. LLoret una sugerencia , sempre que faigs algui així avisa , ja sigui pel gmail , face..

    ResponElimina