dimecres, 12 de gener del 2011

REIS MAGS D'ORIENT

Reis mags
La Nit de Reis es celebra a la península Ibèrica, a Itàlia, a Baviera i a d'altres països d'Europa i Amèrica del 5 al 6 de gener de cada any. Durant els dies previs, els nens i nenes innocents escriuen la carta als Reis Melcior, Gaspar i Baltasar tot demanant allò que desitgen, es comporten una mica millor que els dies anteriors (per por que els Reis no satisfacin els seus desitjos) i es preparen emocionalment per l'arribada dels Reis.
Es tracta d'una festa cristiana que té el seu origen en el Naixement de Jesús a Betlem. Segons aquesta tradició, el nen Jesús va rebre la visita de tres savis que seguint l'estrella d'Orient li van regalar or, encen i mirra.
Els tres reis són:
  • El rei Melcior és de pell clara, perquè ve d'un país on la gent tenia la pell d'aquest color. És el rei amb l'aspecte més vell, amb la barba i els cabells totalment blancs.
  • El rei Gaspar és de pell clara i té els cabells castanys, perquè ve d'un país on la gent és així. Com Melcior va vestit segons l'estil gòtic. Tradicionalment a Alcoi el rei negre és Gaspar.
  • El rei Baltasar és de pell negra i va vestit segons l'estil dels àrabs, perquè ve d'un país on la gent és així. En les icones antigues no apareix com a negre, ja que era sinònim de no cristià i no es concebia un mag infidel.

Cançons que es canten els reis:

VISCA ELS TRES REIS
Visca els tres Reis
de l'Orient;
que porten coses
a tota la gent:

Una botifarra
per a la meva mare,
un got de vi
pel meu padrí,
un tall de coca
per la meva boca,
un tros de pa
pel meu germà;

torrons
dels fins,
dels bons,
dels quatre cantons.

26 comentaris:

  1. IMPRESIONANT, és emocionant recordar aquella infància en que sent ignorants erem tan i tan feliços.
    M'apasiona aquest tema arimont, ets un grnade!

    ResponElimina
  2. m'has fet reaparèixer en la meva "super" infància..
    aquesta publicació m'ha arribat molt profundament!

    gran!

    ResponElimina
  3. molt bones definicions dels diferents tres reis mags! m'ha agradat moolt!

    ResponElimina
  4. m'ha agradat la teva forma de definir els tres reis mags!

    ResponElimina
  5. M'han agradat molt les definicions dels tres reis d'orient.
    Sempre ens quedarà al cap la nit abans de que et portin els regals que era impossible dormir...

    ResponElimina
  6. la cançó que has posat m'ha recordat a uns reis molt especials per mi un any.. i està molt ben explicat!

    ResponElimina
  7. M'agrada molt el text que has fet, em porta molts records de quan era petita, l'emoció que teniem quan venien els reis!

    ResponElimina
  8. El text està molt bé, no sabia a quins països es feia aquesta festa, però aquesta cançó jo no la havia sentida mai, jo en cantava una altra!
    Estruch

    ResponElimina
  9. Molt bé arimont! M'ha impressionat molt l'explicació de cqada un del reis i encara mes que escriguis la lletra de la cançó.
    Jaume Milán

    ResponElimina
  10. Ben fet joan. La teva entrada m'ha semblat molt interesant i entretinguda.

    ResponElimina
  11. Molt bé Joan, molt bònic.
    T'hi has esforsat i l'esforç ha sortit reflectit en el text!

    pd: ets un crac, perquè vens d'un pais on la gent es aixi, jaja

    ResponElimina
  12. Molt interessant, ens fa recordar quan encara teniem aquella inocencia de nens petits.
    La cançó no la sabia, molt divertida.
    La introducció molt bona.
    C

    ResponElimina
  13. Es nota que t'has esforçat, el text m'ha semblat molt interessant! m'has fet tornar a l'infancia, estic d'acord amb el comentari de l'adrià: quan erem petits no es podia dormis la nit avans del dia de Reis!

    ResponElimina
  14. Molt bé, et felicito, ja que no sabia on es celebrava els reis i també la cansó i la descripció dels reis l'han fet més interessant.

    ResponElimina
  15. Ostres que bon article, pero el que més m'ha agradat a sigut la canço :)

    ResponElimina
  16. m'ha interesat l'article ja que he aprés noves coses com per exemple on es celebren els Reis

    ResponElimina
  17. m'ha semblat molt interesant ja que no sabia a quins altres paisos es celebrava i la cançó no la coneixia.

    ResponElimina
  18. M'ha semblat molt interessant i un tema que li agrada a tothom perquè crec que quan parlem dels Reis encara que ara ja sabem desde fa molt que són els pares els recordem amb il·lusió i a mi encara em fa molta il·lusió llebar-me el dia 6 i trobarme regalets.
    També molt interessants les definicions dels reis.

    ResponElimina
  19. oooooooooh, qunis records més macuuus...
    aquella il·lusió que tots em tingut algun cop al saber que venian els reis, i tots al llit impacients... aixx jajaja
    que romantica que soc.
    vale arimont valee:)

    ResponElimina
  20. esta prou bé .Pensa que quan erem tant petits ens creiem aquestes coses...

    ResponElimina
  21. Molt bee Arimoon ma agradat la teva descripció dels reis mags!

    ResponElimina
  22. Vale arimont que profunt , es nota que ho has fet desde dintre

    ResponElimina
  23. Ha estat una molt bona descripció dels reis d'orient i també les cançons que m'enrecordo de que amb mon avi els cantavem... quins moments de feliçitat.
    Ha estat molt bona!!

    ResponElimina
  24. Està molt bé! Aquesta cançó no l'havia sentit mai però m'ha agradat que la posessis!
    Misaki

    ResponElimina
  25. Molt divertit! Aquesta cançó es un clàssic nadalenc!!

    ResponElimina